Doar ma plimb prin Baia Mare

3:17:00 AM 14 Comentarii

fly-go.ro
Cum spune si titlul, doar ma plimb prin Baia Mare. Am facut o pasiune pentru plimbari sau calatorii, cum le zic bloggeri astia "traveleri". Ei sunt calatori prin lume, turisti, traveleri, si multe alte etichete, eu... eu doar ma plimb :) .

Sunt pe teresa restaurantului hoteulului unde m-am cazat si stau si va scriu. Vezi doamne mi-a venit mie ideea asta sa ma plimb si prin online. Daca tot fac atatea excursii si vizitez atatea locuri, sa impart cu voi idei ce v-ar putea ajuta, sa va spun pe unde am fost si unde am stat.



Am facut cateva ture de oras, m-am plimbat si cu bicicleta si cu autobusul, am luat si un taxi pana la cazare.

Bai, dar cate chestii faine au astia prin oras. Atat de mult imi place cum s-a pastrat, intr-un oare fel naturaletea si in acelasi timp apar si constructii noi. Baia Mare e un oras, micut si cochet sa zic asa. Micut in comparatie cu Bucuresti si Cluj, dar nu e mic.

Am fost prin parc azi si n-am putut sa nu observ cat de frumos arata pajistea din fata "Casei Albe". Defapt e un muzeu, dar arata ca si Casa Alba a americanilor asezata la poalele muntilor, iar in fata ei se intinde o pajiste mare aranjata, curata si verde, unde vad ca lumea se aduna la povesti si la diferite activitati. E un loc plin de viata !

preluata de pe facebook.com/iubesc.bm

Trecand de Casa Alba, plec mai departe spre un alt loc minunat. Tot in parc ma aflu, doar ca e alta parte a parcului, mult mai impadurita, mult mai verde, aer proaspat, multi parinti si multi copii, veselie si liniste in acelasi timp. Am stat la intrare si am aruncat o privire, apoi am zambit. N-ai cum sa nu zambesti, iti creste inima cand te afli in astfel de locuri. Oamenii par fericiti, nu prea am vazut unul sa fie posomorat, pana si un copil al strazii ce a trecut pe langa mine in fuga parea bucuros si fericit, avea vreo 2-3 lei in mana, cred ca se indrepta spre magazin.
Frumos amenajat, parcul ! Din nou va spun, micut si cochet. Micut in comparatie cu alte parcuri mari cum ar fi "Central Park New York" :).

Doar ma plimb prin Baia Mare, dinspre parc spre Centrul Vechi al orasului. Lume multa si pe aici. Nu stiu daca asa e de obicei, ce-i drept ca-i sambata azi si lumea nu sta in casa. Dar e frumos, nu ma deranjeaza. Continui sa-i analizez, ma uit la ei, ma uit la fetele lor, par lipsiti de grijuri.

Ajung la Turnul lui Stefan si fac cateva poze. Daca va spun ca e superb acest loc, o sa ziceti ca exagerez si ca ii laud prea mult si ca sa o las mai moale cu dulcegariile, dar credeti-ma ca o zic cu drag si exteriorizez in scris emotiile iar pozele pe care o sa le vedeti mai jos, confirma ceea ce spun eu.  N-am stat mult pe aici ! In 25 minute m-am uitat atent la toate detaliile. Imi place cum au combinat noul cu vechiul, iar cele doua biserici aflate una langa alta, ambele cu o arhitectura frumoasa, iti transmit istoria fara sa o citesti.

 







 Au si mall in Baia Mare, si nu orice mall ci unul MARE, ca doar de aia e Baia Mare. Cred ca orasul asta are potential si dupa cum si numele imi spune ca o sa devina chiar Mare. Am inteles ca sunt in copetitie pentru Capitala Culturala Europeana 2021. S-ar putea ca Baia Mare sa devina mare. Din ce-am vazut pana acum au toate sansele ca sa castige.

Serios acum, am fost si in celalate orase care candideaza. Sunt frumoase toate, chiar si Clujul are sanse mari, dar Baia Mare are ceva aparte. Trebuie sa o vizitezi ca sa intelegi. Mi se pare ca e cel mai curat si cochet dintre toate. Am scos agenda si mi-am notat ca deseara cand ajung la cazare sa caut mai multe despre acest proiect si despre baia mare.

Va spun acum ce am gasit. Am cautat in mare parte pe Facebook si am dat de cateva pagini care scot in evidenta tot ce-i mai bun din Baia Mare. Pe aceste pagini, Iubesc Baia Mare, Baia Mare Mass Media, Pagina primarului ( unde vezi realizarile din ultimii ani ), Baia Mare 2021, poti sa vezi cat de frumos e orasul si cat de strans unita e acesta comunitate. Serios, intrati si uitati-va la comentarii. Oamenii astia isi iubesc orasul ! Si ne arata acesta nu numai prin comentarii ci si prin proiectele indraznetele pe care le au cat si prin efortul vizibil al oamenilor care conclureaza pentru dezvoltarea orasului. Asta da oras !

 Doar ma plimb prin Baia Mare de la Mall fug la cazare. Ce faina rima am facut :). Am luat taxiul. Ca de obicei taximetristi stiu tot ce misca in oras, ar fii buni de jurnalisti. Serios, daca vrei sa faci un articol fara sa depui prea mult efort, te urci intr-un taxi alegi o destinatie putin mai indepartata si interoghezi taximetristul. O sa iti povesteasca cu placere vrute si nevrute, incat tu o sa poti scrie linistit vreo doua articole si sa mai tragi niste idei pentru al trei-lea. Bine, poate nu toti sunt asa, dar cel care m-a luat, a dat-o tata ca masina de cusut, parca era moara stricata, zici ca eram primul client si insfarsit are cu cine vorbi pe ziua de azi. Dar nu m-a deranjat chiar ma bucurat ca am putut afla mai multe despre acest minunat oras. Si cum drumul de la mall pana la cazare a fost destul de lung, va dati seama ca am abordat o gramada de subiecte, pana si fizica cuantica era la degetul mic al domnului de la volan, ceea ce m-a amuzat foarte tare dar in acealsi timp mi-a parut oarecum rau pentru el. Serios, omul stia multe si le stia bine, pacat ca a ajuns taximetrist. Si totusi acest om nu a uitat ceva, ceva foarte important! Mi-a spus ca jobul lui nu e sa fie taximetrist, si ca pe langa faptul ca-i plimba pe oameni el are o misiune mai importanta. Prin vorbele pe care le spune si povestile, adevarate sau nu, incearca sa aduca un zambet pe chipul fiecarui om care ii trece prin masina, pentru ca zambetul, zice el, este sursa de bucurie si fericire, iar bucuria lui vine de la oameni, de la oameni fericiti.

"Pe oamenii astia, mai, astia...care intra si cu un buna ziua calduros, civilizati si educati, astia...cu care poti purta o discutie si-ti mai zic niste bancuri sa imi faca si ei ziua buna mie...mai pe astia i-as duce gratis. Merita ma! Nu banii sunt scopul, ci la finalul zilei sa ajung acasa impacat cu mine insumi, cu faptul ca ajut oamenii sa ajunga la destinatie, si fericirea....sa fiu fericit."

Cu asta a inchieat domnul taximetrist ca deja eram in parcare la cazare de 2 minute si mai statusem sa il ascult. Faini oameni domnule ! Faini, asa se zice in Maramu' - oameni faini.

La cazare, pfiu, ce sa mai zic, alt loc minunat. M-am cazat dupa recomandarea unui prieten. Panorama vrei ? - Da, vreau. Piscina vrei ? - Da cum sa nu, ca doar e vara. - Confort, vrei ? - Da da, obligatoriu. - Da istorie, vrei ? - Hopa, nu stiu exact ce vrei sa zici, dar suna interesant. Da vreau !

Si m-am trimist la un Castel - Hotel din Baia Mare. Baimarenii cred ca il stiu cu totii, iar pentru restu va spun cum se numeste: Castel Transilvania. Cand am ajuns acolo am inteles ce vroia sa zica prietenul asta al meu cu "istoria". M-a trimis intr-un loc select, nobiliar, o arhitectura unica, un loc unde mananca si beau nobilii, baronii, printii si printesele, un loc unde "...totul este impregnat de ziul parca despins din povestea unui castel medieval", daca e sa citez din descrirea lor de pe site.

Intr-adevar e un castel modern, o combinatie intre vechi si nou. Asadar ajuns aici am cerut o camera cu vedere la oras. Am dat fuga sus in camera si prmiul lucru pe care la-m facut dupa ce mi-am lasat bagajul a fost sa ies pe balcon sa privesc. Foarte frumos ! O priveliste minunata, atat in curtea castelului cat si in departari spre oras.





Am avut incredere oarba in prietenul asta al meu, referitor la cazare, si ma bucur ca am facut asta. Am ajuns unde trebuia! Am primit o camera cu un pat mare, confortabil, ambient placut, nici prea cald nici prea frig, Tv in camera, minibar, internet gratis, mic dejun inclus, restaurant fain(ce-mi place cuvantu asta ardelenesc), piscina, tot ce vrei.


Acum, dupa ce am vazut toate acestea, acum inteleg de ce isi iubesc baimarenii orasul. As putea sa mai scriu multe in acest articol, as putea sa mai scriu inca pe cat am scris, ba chiar v-am spus ca as mai putea face inca doua articole din povestea taximetristului :). Dar ma opresc aici si genrealizez!

Baia Mare e un oras frumos, linistit, civilizat, oameni frumosi, oameni pasionati pentru frumos, o comunitate unita si in plina transofrmare, un posibil loc unde m-as muta pe viitor.

Cam atat despre Baia Mare, mai puteti sa il laudati si voi in comentarii .

Servus !

Matar.ro

You Might Also Like

14 comments:

  1. Sunt din Baia Mare
    Citesc a3-a oara acest articol si sunt impresioanta. Ma bucur ca lumea incepe sa vada Baia Mare asa cum e !

    ReplyDelete
  2. Foarte frumos articol, foarte fain, ca si baia mare de altfel. Iubesc baia mare

    ReplyDelete
  3. ce articol de cacat. nici nu l-am citit pana la capat caci se simte ca e platiti sau ca ceva e dubas... cacaturi peste cacaturi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Căcat ești tu! Anonimule... chiar dacă ar fii plătit bine pe propagandă, articolulu este super fain!

      Delete
  4. Cine n-a ajuns inca in Baia Mare in vizita e singur de vina! Pentru mine, Baia Mare e cel mai frumos oras din România!

    ReplyDelete
  5. Un articol care zice doar pe sfert din ceea ce e de fapt orasul... Doar oameni fericiti in oras ? serios ? dar serios ??? e un oras destul de trist cu o groaza de oameni posomorati.. agitat, stresati... asta ce scrie acest fel de articole - mai iesi draga prin lume .. prin orase mai faine inainte sa te apuci sa scri :)

    ReplyDelete
  6. daca si Gold Plaza este un mall mare ma duc si ii dau foc. Cred cu tarie ca acest articol laudativ la adresa orasului este platiti de imparatul de la gherla pentru ca numai el vrea sa fie cel mai tare si cel mai mare, cel mai mare parc industrial, cel mai mare brad, cel mai mare eurovizion etc.

    ReplyDelete
  7. Voi astia anonymus, tipul de oameni care mereu denigreaza..
    nu va pot intelege

    ReplyDelete
  8. L-as fi citit cu mai multa placere daca nu erau greseli gramaticale si de punctuatie.

    ReplyDelete
  9. E atata de fain incat baimarenii au sjuns spalatori de funduri de batrani in Italia si capsunari in Franta. Trist dar adevarat! Bineinteles ca lucrul asta nu mai conteaza cand trebuie sa scoatem in evidenta "realizarile" primarului sau frumusetea camerei sub al carei pres sta ascunsa mizeria. Intrebati-i pe baimarenii pribegi prin lume ce prefera: un trai decent la ei acasa sau un oras frumos pe care il vad o data pe an?!?

    ReplyDelete
  10. Cunosc Baia Mare si Maramuresul. Acest articol e facut la comanda. Puteti sta in cap, ca tot nu puteti nega. Punct

    ReplyDelete
  11. Buna, imi place mult prima poza pe care o ai in articol, crezi ca ai putea sa imi dai voie sa o salvez ca sa o am in arhiva mea? Eu sunt in SUA si copiii mei inca nu au vazut Romania si le adun imagini cu locurile mele natale sa le pot arata pana cand vor ajunge ele acolo. As aprecia mult ajutorul tau daca esti de acord. Multumesc!

    ReplyDelete